دکتر رضا سلطانی ، متخصص جراحی لیپوماتیک

دکتر رضا سلطانی متخصص جراحی لیپوماتیک، جراحی عمومی،پلاستیک ولاپاراسکپی

دکتر رضا سلطانی ، متخصص جراحی لیپوماتیک

دکتر رضا سلطانی متخصص جراحی لیپوماتیک، جراحی عمومی،پلاستیک ولاپاراسکپی

لیپوماتیک و ژنیکوماستی

لیپوماتیک و ژنیکوماستی :

یکی از مواردی که در حال حاضر در سراسر دنیا باعث مشکلاتی برای انسان ها شده , اضافه وزن می باشد که با بالا رفتن استفاده از غذاهای چرب و فست فود مشکلاتی هم چون چاقی و مشکلات قلبی دارای افزایش می باشد.

یکی از مشکلاتی که با چاقی به وجود می آید بزرگی سینه در مردان است که ژنیکو ماستی نامیده می شود.این وضعیت در اکثر موارد جنبه بیماری ندارد ولی از نظر تناسب اندام و ظاهر برای مردان اهمیت دارد. ژنیکوماستی همچنین میتواند مادرزادی یا اکتسابی باشد. ژنیکوماستی معمولا دردناک بوده و به شکل نامتقارن می باشد.

در آمارهایی که منتشر شده است به طور میانگین حدود ۳۲ الی ۴۲ درصد آقایان با این مشکل مواجه هستند ، در برخی از آمارها میزان شیوع ژنیکوماستی را برای نوجوانان تا ۶۵ درصد گزارش کرده اند ، لازم به ذکر است که در۵۰ درصد ورزشکاران به دلیل سو استفاده از آندروژن ها و استروئیدهای آنابولیزان ژنیکوماستی رخ می دهد .

ژنیکوماستی هنگامی رخ می‌دهد که بافت غده سینه‌های مردان متورم می‌شود و بیش‌ازحد رشد می‌یابد. این عارضه ممکن است پاسخ بدن به استروژن اضافی و یا عدم وجود تستوسترون باشد که ممکن است در نوزادان، نوجوانان و مردان سالخورده رخ دهد. هنگامی که ژنیکوماستی در مردان مسن‌ رخ می‌دهد، معمولاً ناشی از مشکلات دیگر، از جمله سرطان کبد و یا ریه، سیروز کبدی، تیروئید یا مشکلات هورمونی می‌باشد. مصرف بیشازحد الکل ویا مواد مخدر نیز ممکن است موجب ژنیکوماستی شود.

برای درمان ژنیکوماستی می‌توان از لیپوماتیک استفاده کرد البته ممکن است عوارض لیپوماتیک بعد از انجام عمل وجود داشته باشد اما ازآنجایی‌که از بیهوشی عمومی و هیچ منبع گرمایی استفاده نمی‌شود، لیپوماتیک روش امنی بوده  و خطرات به حداقل می‌رساند.همچنین بدلیل لیفت همزمان پوست توسط این دستگاه شلی و افتادگی پوست معمولا دیده نمی شود. پزشک طی جراحی ژنیکوماستی، بافت زیر سینه را تخلیه و چربی های آن را بیرون می کشد. در نتیجه فرد بعد از جراحی احساس بهتری دارد و دیگر درد و تورم ناشی از بزرگی سینه را احساس نمی کنند. مدت جراحی ژنیکوماستی ۱-۲ ساعت به‌ طول می‌انجامد.

مراقبتهای بعد از عمل ژنیکوماستی :

  • معمولا بعد از انجام عمل زیبایی سینه در آقایان ، فرد احساس درد و کوفتگی دارد ، این احساس تا قدر ممکن قابل تحمل است و مشکل زیادی برای آقایان متحمل نمیشود ، البته در صورت نیاز پزشک داروهای لازم را تجویز و درد شمارا کنترل مینماید.
  • ممکن است تورم ناشی از عمل تا چند روز باقی بماند و شما تغییرات ایجاد شده در بافت سینه را متوجه نشوید ، اما این تورم با رعایت نکات لازم از بین رفته و شما احساس بهتری خواهید داشت.
  • بعد از اتمام عمل ازنوشیدنی های غیر الکلی به مقدار زیاد استفاده کنید و می توانید از رژیم غذایی عا دی استفاده کنید.
  • استراحت مطلق فقط برای چند ساعت اول توصیه می شود وبعد از چند ساعت پیاده روی کوتاهی داشته باشید و پیاده روی را در روزهای بعد نیز ادامه دهید.
  • ۳ تا ۵ روز از نشستن ۹۰ درجه (مستقیم ) اجتناب نموده و بیشتر دراز بکشید یا لم بدهید. از روز بعد از عمل فعالیت فیزیکی روزانه را آغاز کنید.
  • محل ساکشن را روزانه ۲ تا ۳ بار از بالا به پایین در حمام و زیر آب گرم ماساژ دهید تا مایعات کاملا تخلیه شود.
  • تا بسته شدن کامل منافذ ازنشستن در وان ، اسخر ، سونا و یا شنا در دریا یا آبهایی که احتمال آلودگی دارد اجتناب کنید.
  • توصیه میشود تا ۶ هفته گن مخصوص را استفاده کنید، استفاده از گن از تکان خوردن و احساس درد در موضع جلوگیری میکند ،همچنین باعث افت تورم در این ناحیه خواهد شد .پوشیدن گن به هیچ عنوان تغییری در پوشش ایجاد نمیکند و مانند لباس زیر کاملا جذب و طبیعی است.
  • از پدهای گرمایی یا آیس بگ استفاده نکنید.

 

برای مشاهده نمونه کارهای لیپوماتیک دکتر سلطانی روی لینک زیر کلیک نمائید.

نمونه کارهای لیپوماتیک دکتر سلطانی

 

ژنیکوماستی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.