دکتر رضا سلطانی ، متخصص جراحی لیپوماتیک

دکتر رضا سلطانی متخصص جراحی لیپوماتیک، جراحی عمومی،پلاستیک ولاپاراسکپی

دکتر رضا سلطانی ، متخصص جراحی لیپوماتیک

دکتر رضا سلطانی متخصص جراحی لیپوماتیک، جراحی عمومی،پلاستیک ولاپاراسکپی

لیپوماتیک شکم و عوارض نادر آن

لیپوماتیک شکم :


همانطور که می دانید ورزش تاثیر کمی بر چربی های شکم و طرفین دارد و ار بین بردن چربی های اضافی این ناحیه کار بسیار دشواری است.از این رو اغلب اوقات مردم برای رسیدن به بدن زیبا از لیپوماتیک شکم و پهلو استفاده می کنند.

لیپوماتیک شکم تحت بیهوشی موضعی انجام شده و کاملا بدون درد است. جراح پلاستیک برش هایی به طول ۲ تا ۶ میلی متر را در ناحیه های انتخابی که قبلاً مشخص کرده است ایجاد می کند سپس  لوله کانولا وارد بافت های چربی می شود و آنها را از طریق حرکت چرخشی و ارتعاشی تخریب می کند.  این حرکات هیچ عارضه ای را به بیماران وارد نمی کند . زیرا کانولا دارای سنسور است و در صورت لازم سریع متوقف می شود
بعد از جراحی، بیماران تغییرات و کاهش وزن خود را به زودی احساس می کنند. چربی های حذف شده را می توان از طریق تزریق چربی برای ایجاد برجستگی در بخش های عمده ای مانند لب ها، گونه ها و دست ها استفاده کرد.


خطرات و عوارض نادر لیپوماتیک شکم و نحوه اجتناب از آن ها :


ترومبوفلبیت :

این زمانی اتفاق میافتد که یک لخته خون در یک رگ ایجاد می شود و باعث تورم رگ می شود. اگر ناحیه درمان شده به درستی بررسی نشود و به طور کامل تخلیه نشود، ممکن است این اتفاق رخ دهد.


بی نظمی کانتور :

این زمانی اتفاق میافتد که بیمار دارای خاصیت ارتجاعی بسیار ضعیف پوست باشد و پوست به صورت عجیب و غریبی مواج و یا پر از دست انداز خواهد شد. همچنین برجستگی هایی تشکیل خواهد شد و در زیر پوست باقی خواهد ماند. برای حل این مسئله باید به جراح خود برای جراحی تجدید نظر بازگردید.

بی حسی :

بی حسی در ناحیه درمان بسیار نادر است، اما ممکن است برای برخی افراد بعد از عمل اتفاق بیافتد که می تواند نشان از آسیب عصبی باشد، اما برطرف خواهد شد. بدن و اعصاب شما باید در طول زمان خود را بهبود بخشد.

عفونت :

عفونت بسیار نادر است. اگر منطقه مورد نظر با دقت در طول عمل و بعد از آن درمان نشود، خطر عفونت وجود دارد. به همین دلیل مهم است که دستورالعمل های مراقبتی جراحتان را جدی بگیرید و ناحیه لیپوماتیک شده را کاملا تمیز کنید.

سوختگی پوست :

سوختگی پوست بیشتر در طول انواع روش های لیپوساکشن های حرارتی مانند لیپوساکشن لیزر رخ می دهد و در لیپوماتیک بسیار بسیار نادر است و این یک به خاطر عدم دقت و توجه مناسب جراح شما به حوزه های درمان شده است. به همین دلیل مراکز جراحی دیگر از تکنیک های لیپوساکشن حرارتی استفاده نمی کنند.

برای جلوگیری از خطرات و عوارض لیپوماتیک شکم، شما باید یک جراح واجد شرایط و عالی انتخاب کرده  و همچنین تمامی دستورالعمل های جراح را برای مراقبت های بعد از لیپوماتیک رعایت و پیگیری کنید.


لیپوماتیک شکم

لیپو ماتیک شکم

لیپو ماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم به شکل V

لیپوماتیک شکم

لیپوماتیک کمر و پهلو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.